• Announcements

    • ST Bot

      STMB   01/22/2017

      Sorry for the outage. The board went down for repairs on January 5th, and we didn't expect to be out for a full 16 days.  STMB is using a default skin, as you can see, and that will probably be the case for a few weeks.  Meanwhile, the board is working better than it ever has before.  
saadyah tz▾i

STBB 377 VOTE!!

68 posts in this topic

Thanks to anyone who listened and commented on mine, I'll comment back when I get a chance, just went through them and I have to say MELLOW YOUTH had that flavour I like, love that loungey vibe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so...i noticed that this week has quite a disparity between certain beats.

some people have hundreds of plays, others have like less than 80-- what's up with that?

^^^ are people just skipping over beats and/or just going off of the recommendations above? that seems to happen like every week lol, but i think it's funny that everyone's saying this was the best week in recent memory when like 1/3 of the contenders were slept on in favor of the usual 10 or so who murder it consistently.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

People with more followers get their beats heard by more folks regardless of what group they're in. Also, pro account users can add their tracks to multiple groups at once so it's really not that strange

EDIT: what WOULD be strange was if certain beats had hella LESS than about 80 plays or so.... that would mean nobody's playing their shit

EDIT2: also, i believe we implemented some type of "you must upload the beat to the forum for it to count rule" unless i'm mistaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, I think I'm late (damn time zone differences), but just disregard me if that's the case.

Again, thanks for the love and great submissions!

Some of my favourites:

MUMA x Scottie Royal

Billinski

Miles Haley

EdTheYounger

turquoise crown

slanteyez

...vote goes to fivepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

AREOU THE ASTRONAUT


MUMA x SCOTTIE


VIISNIMEST


BREAKMASTER CYLINDER



BILLINSKI


Share this post


Link to post
Share on other sites

Still another nine hours left to vote guys!

Share this post


Link to post
Share on other sites

..Whilst relistening my favorites in the moderator mode, which is still the 'classic' set up... so you can see the whole conversation...

I saw replies to some comments I never got notifications of! ... that's a cryin' shame SC!

.. Anyway... Holy Crapola!!! ... what an amazing bunch of beats you guys made!!!

.. Sooooo hard to choose!!!

.. some (not all) of my faves ..

.. R W V III .. Oskarr .. Twisted Brother .. 5XVT .. Turq.Crown .. MuMa& Scottie .. Fris .. MNSTRMKK .. DefMute .. Banizzz .. MellowYouth .. ATAMF .. oz_tinado .. FivePee

..The Jackal .. Viisnimest .. Perrinoid .. Miles_Haley..

..Winner:

https://soundcloud.com/mileshaley1881

.. Now that's my typa joint!.. loved it from beginning to end! .. little glitchy details and stuff too... good to rap on... could've used a little variation in the drumbeat to perfect it... but that's just nitpicking... Doooope!

...thanks for the comments guys..appreciate it... always makes me happy... plus a vote! ..Yay! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dayum so many entries here at ST, whew. Thanks Scotty for the love!! Feels great to make something people dig- I tend to make things a bit outside the box usually.

Also- I find it VERY hard to listen to all of the submissions. HOURS of music.

Dig:

viisnimest

YABBA

thedjocho did an interesting one in 3/4 waltz

Lynchfuchs

Waltz Taler

noodlefingers

Scottie R

Miles Haley

Breakmaster Cylinder- nice! (I had a '73 Chevy Nova and when the MC would go out it was "exciting" playing Russian roulette with the brakes)

ManBot 2000 changing it up

on and on, so many submissions here!!!

Going with:

MR. LiOnGriP

Share this post


Link to post
Share on other sites

dunno if im too late for voting... was def a hard one to decide this week, gunna have to vote for

TUFF LUV

closely followed by

MUMAxSCOTTIE ,

TWiSTED BROTHER,

DEFMUTE,

VIISNIMEST

Were so many others i aint got time to list right now tho.. thanks to everyone for all comments/feedback on the beat this week, very much appreciated., chur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Y'all aint never heard The Roots sound like this!

or, well, i guess,,,now you have.

Sticking out like thumbs:

DrunkenMaster2

The-Jackal

Perrinoid///

Mason James

Lynchfuchs

noodlefingers

slanteyez

Miles_Haley

Breakmaster Cylinder

defMute

OddSimia

and GOOD MAMA

with vote going to....

AreouTheAstronautMF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh man some good ones again this week first off some ones I really liked..

Clifford Novey- ultra smoooth stuff. Very atmospheric and vibey

Drunken Master- also came in with his smooth, lo fi, crackly goodness.

FIvePEE- had some beautiful drumming going on

Liongrip- awesome chops, wonderful little sounds and sweet rhythm. Def was a top contender for me

Viisinest- He really had my head nodding.

Waltz Taler- Such a great vibe with it

SCOTTie and MUMA - Really brought it with their collab. Beautiful production and vibes The vocals were so good

BReakmaster- Had some swinging drums and always amazing chops and production. I feel I might vote too much for this beat god but I couldn't resist that synth and just gorgeous atmosphere! nothing but <3 for that mix.

Wanted to mention others but I gotta hurry and get this in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I vote for Tuff Luv

Also liked Turquoise Crown, Good F. Nella, and MNSTRMKK

Share this post


Link to post
Share on other sites

such a dope week

so many dope flips

i love seeing the roots (having such a distinct sound and style) flipped in so many ways

yall really know how to make a sample all your own

shout outs to:

kzee beats (those sticks man)

KNABLINZ

Yon

AreouTheAstronautMF

HUNGRYM4N (for stayin resourceful)

BreakMaster Cylinder (this dudes always doin good things)

ManBot 2000

Twisted Brother (spicy)

Pauper. (so blunted)

DrunkenMaster (almost took my vote)

also big ups to MUMA and Scottie Royal for the collab

and also, for hosting a very dope battle (i got appreciation for yall)

but my votes gonna go to

!! jnKtion !!

so subtle, so smooth,

those change ups

the mix feels full, but the arrangements never go 'over the top'

and those bass textures at the end (sweet jesus)

i love everything about this track

good job man

many thanks and props to all who participated

ill catch yall next week!

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys and gals. Between finals week, work, and getting ready to move,I was unable to get through all the beats. So sorry. I know this peeves some of y'all off. Next time i'll make sure i have enough time in the week to listen to them all/comment on the shit i like. appreciate the listens and comments on my mediocre beat ;). happy flipping guys!

-phthisic/Jai (trying out different monikers)

Share this post


Link to post
Share on other sites

My internet wasn't cooperative last night so I was unable to listen to every beat. I really enjoyed this week's rules and theme. These battles have really helped me turn into a slightly better beatmaker. Props to anyone who commented on and enjoyed my entry. Props also to the dozens of beatmakers consistently put out dope material for the battle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo im hungry yalll,post somethin up!!!!!!1!!!!1

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup, it's that time again. when the beetfreeks start to get hungry.

who even won? i can't count.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha, just finished counting. it was so, so strenuous.

tuff luv week! let's do it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

runner up load somethin up man,i think tuff still sleeepin

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Slanteyez is from New Zealand I see.. middle of the night there... let's work our way down... who's next?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

..then you right Turq? or Fivepee?... let's give slant, jack and oskarr a couple of min's to respond... else do you wanna do the honors TC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now